Floransa’nın ilk tren istasyonu olan Leopolda Tren İstasyonu, 1848 yılında Toskana Büyük Dükü II. Leopold tarafından, Floransa ve Livorno şehirleri arasındaki ticaretin güçlendirilmesi için, neoklasik tarzda, şehrin tarihi surlarından biri olan Porta al Prato kapısının yanına inşa ettirilmiştir.

1861’de İtalya Krallığı'nın ilanından kısa bir süre sonra tüm demiryolu trafiği, Santa Maria Novella adlı diğer terminale yönlendirilmiştir. Leopolda İstasyonu yolcu trafiğine kapatılarak depo ve benzeri işlevlerde kullanılmış, 1993 yılında yenileme sürecine girmiştir. Eski istasyon alanı, tarihi şehir merkezindeki tren istasyonuna ve Parco delle Cascine isimli parka çok yakın olması sayesinde Floransa’nın çok stratejik bir noktasındadır. 

Tarihi ve sanatsal değeri nedeniyle korunan Leopolda Tren İstasyonu, yaklaşık 6000 metrekarelik bir alanı kapsamaktadır. İki geniş kemerle ayrılmış metal bir çatı altında tek bir yapı olan Stazione Leopolda ve 2 katlı eski bir depo olan Alcatraz’dan oluşmaktadır.

Eski tren istasyonunun sergi merkezi olarak yeniden kullanım kararı alınmıştır. Yerel otoritenin kurallarına göre yapının restore edilmesi sırasında mevcut yapının, mimari karakterinin ve açık alanlarının kalitesinin korunması gerekmekteydi. Çok amaçlı kullanıma hizmet veren bir yapıya dönüştürülen eski istasyon, günümüzde sergilere, fuarlara, kültürel etkinliklere ve Floransa’da modanın gelişimi ile ilgili tüm olaylara ev sahipliği yapmaktadır. 7,5 metre yüksekliğindeki üç bitişik dikdörtgen, bir hol ve bir depodan oluşan istasyonun restorasyonu Mimar Gae Aulenti tarafından yürütülmüştür. Leopolda Tren İstasyonu’nun doğusuna, ana girişi vurgulamak amacıyla çelik ve prefabrik kolonlar ile metal kirişler eklenmiştir.