1928 yılında dünyaya gelen Abdülahet Kuzgun Çetin Acar, demir, çivi, tel ve ahşap gibi malzemeler kullanarak gerçekleştirdiği yapıtlarıyla Türk çağdaş heykel sanatının öncülerindendir. 1949’da İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi heykel bölümüne girmiş, Rudolf Belling’in öğrencisi olmuştur. Bir süre sonra Ali Hadi Bara ve Zühtü Müridoğlu’nun atölyesine geçerek öğrenimini onların yanında tamamlamıştır. Öğrencilik yıllarında Bara’nın sanat anlayışından etkilenerek soyut çalışmalara yönelmiş, 1953 yılında mezun olmuştur.

Mezun olduğu yıl ilk kişisel sergisini düzenlemiş, çivilerle gerçekleştirdiği bir çalışması ile 1961’de Paris Bienali’nde birincilik elde etmiştir. Kazandığı burs ile Fransa’ya giderek 1962 yılında Paris Modern Sanatlar Müzesi’nde sergi açmış, sergideki bir yapıtı ve iki deseni müze tarafından satın alınmıştır. 1962 ve 1963 yıllarında Fransa’da Havre Müzesi’nde ve Lacloche Galerisi’nde iki kişisel sergi düzenlemiştir. 1966 yılında ise Rodin Müzesi’nde eserlerini sergilemiş, bu sayede Avrupa’da ismi duyulmuştur. 

Türkiye’ye geri dönerek tiyatro oyunları için savaştan kalma eski çelik ve lastik malzemeleri kullanarak 140’tan fazla maske üretmiştir. 

Sanatçının yapıtları arasında İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’ne alınan üç metal heykeli, Gülhane Parkı’nda yer alan “50. Yıl Heykeli”, ölümünden kısa bir süre önce tamamladığı Antalya’daki Haşim İşçan Anıtı, Bayrampaşa Belediyesi için hazırladığı Mustafa Kemal Anıtı yer almaktadır. 1966 yılında yaptığı İstanbul Manifaturacılar Çarşısı’ndaki “Kuşlar” heykeli ile Ankara Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü’nün cephesine yaptığı tunçtan kabartma “Türkiye” heykeli sanatçının önemli çalışmalarıdır.